Saturday, June 18, 2016

INANIMATE ENAMORATA



Pleeztameetyu / whaddayudu?

If I could do anything, I’d love to be your free flowing hair,

the fingertips of my follicles tickling your constant shoulders;

you, praising my full body to the skies—

I’d shear you clear off like a lamb’s wool in springtide!

or the palmsoftened wood of your habitual guitar

cradled into your passionate lap,

neck caressed to perfect pitch—

Even music I’d gladly banish

if it meant pitching you!

the very odoreaters in your shoes,

if only I could embrace your soul (so to speak)—

But for a day only,

Then bedside

(eagerly coldly)

I’d abandon you:

            that’s as far as you’d ever get!

then, I guess I’d have to settle on

acting your bathroom mirror,

investigating your secret life

entire—

And I’d shatter your face into diamonds,

just like your illusions,

you peepfuckingpervert tom!

(leaving me in that case merely to wish upon

your vacant genital cavity

your manlacking pussy

handhungry tits,

that the

                     gap

                                              in your ass be empty as

my harmless romantic fantasies---)



--Duane Vorhees

2 comments:

  1. L'amoureuse inaninee

    -- Enchantediuvuconaitre/sava?

    -- Si je pourrais faire n'importe quoi, j'aimerais etre vos cheveux gracieux libres
    les bouts des doigts de mes follicules chatouillant vos epaules constantes;
    vous, louant mon plein corps aux cieux

    -- Je vous tondrais comme la laine d'un agneau dans le printemps

    -- ou le bois mou de palmier de votre guitare habituelle
    bercee dans vos genoux passionnes,
    cou caresse pour perfectionner le lancement

    -- meme la musiques que je bannirais volontiers
    si ce fut cebse vous lancer

    -- vous chaussures tres embaumes,
    si seulement je pourrais embrasser votre ame (por dire)

    -- mais pour un jour seulement,
    alors au chevet
    (avec impatience froidement)
    je vous abandonnerais'
    c'est autant n'arriveriez jamias

    -- alors je suppose que je dois arranger
    votre miroir de salle de bains
    examinant votre vie secrete
    entiere

    -- et je briserais votre visage dans des diamants
    comme vos illusions,
    vous (silence) poutain perverse!

    -- dans ce cas il ne me reste qu'a convoiter
    votre cavite genitale vide, votre vagin sans un homme, vos mamelles
    avides de mains,
    que le trou dans votre cul soit vide
    comme mes fantaisies romantiques inoffensives

    -- tr. Alina Duminica & Dorin Popa

    ReplyDelete

Join the conversation! What is your reaction to the post?